Ledige stillinger

LEDIGE STILLINGER I UNICEF NORGE

Rådgiver lojalitet og marketing automation

Avdelingen for Innsamling og partnerskap har ansvaret for å skaffe og vedlikeholde givere som bidrar økonomisk til UNICEF sitt arbeid for verdens barn. UNICEF Norge har gjennom flere år benyttet Salesforce som verktøy, og søker nå en teknisk og proaktiv person til en nyopprettet stilling som rådgiver Lojalitet & Marketing Automation, som skal jobbe mot både privat- og bedriftsmarkedet og inngå i vårt Lojalitetsteam. 

Som rådgiver Lojalitet & Marketing Automation vil du bidra til å ivareta og videreutvikle lojalitetsprogram med tilhørende giverreiser i Salesforce Marketing Cloud sammen med dedikerte og dyktige spesialister innen innsamling og partnerskap. Vi ønsker oss en faglig og teknisk sterk kollega som er opptatt av detaljene som kan effektivisere og verdiøke vårt innsamlingsarbeid gjennom å løfte giverengasjement, øke salg og styrke kundelojalitet.

Ønsker du en meningsfull jobb hvor du bidrar til å skape verdifulle lojalitsprogram med gode giveropplevelser? 

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Bidra til å videreutvikle CRM- og lojalitetsplaner og gjennomføre tiltak som er i tråd med UNICEF Norges øvrige mål og strategier. 
  • Jobbe tett med ulike produktområder innenfor fundraising for å forstå deres behov og mål for utvikling av lojalitetsprogrammer, samt bidra i planleggingen for å levere effektive og helhetlige giverreiser rettet mot B2C og B2B. 
  • Samarbeide tett med relevante team for å utforme personalisert 1:1 kommunikasjon og kampanjer for å øke salg, styrke kundelojalitet og kundetilfredshet. 
  • Segmentering, oppsett av flows/journeys, analyse, A/B-testing og optimalisering av kontaktpunkter i fundraising giverreiser gjennom vårt marketing automation verktøy. 
  • Sette opp automasjoner og faste kommunikasjonsløp for å optimalisere ulike deler av giverreisen.  

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innenfor relevante fagområder (IT/markedsføring/økonomi).
  • Relevant arbeidserfaring fra lojalitetsarbeid, lojalitetsprogrammer knyttet til f.eks medlems-/giver-/kundebase, 1:1 kommunikasjon og CRM. 
  • 2-4 års erfaring med bruk av marketing automation verktøy (f.eks Salesforce Marketing Cloud) til utsendelser, segmentering, automasjoner og A/B-testing.  
  • Erfaring med å benytte teknologi og data for å styrke kundetilfredshet. 
  • Grunnleggende forståelse for e-postmaler, samt HTML og CSS er en fordel.
  • Erfaring med SQL er en forutsetning for tilpassing av innhold, feilsøking, spørringer og uthenting av data for rapportering eller segmentering av målgrupper.
  • God kjennskap til CRM-løsninger som Sales Cloud eller lignende.
  • Erfaring med analyse- og innsiktsarbeid. 
  • Erfaring med innholdsproduksjon i for eksempel Adobe Creative Suite kan være en fordel. 

Vi ser etter deg som:

  • Handler på eget initiativ, får ting til å skje og er resultatorientert. 
  • Har analytisk og datadrevet tilnærming. 
  • Er metodisk og systematisk i sin tilnærming; planlegger fremover og gjør klare prioriteringer. 
  • Demonstrerer spesialkunnskap og ekspertise innen eget felt. 
  • Samarbeider godt, deler kunnskap, erfaringer og informasjon. 
  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk og engelsk. 
  • Du er en lagspiller som trives med å jobbe i tverrfaglige team og gjør andre gode.
  • Du trigges av å jobbe mot felles resultatmål og arbeider uten skylapper. 
  • Vil trives i en profesjonell organisasjon som har et viktig samfunnsoppdrag. 

Vi tilbyr:

  • UNICEF Norge tilbyr en stilling i et sterkt faglig miljø med engasjerte kolleger i en meningsfull bransje. 
  • UNICEF er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett alder, kjønnsuttrykk, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Søknadsfrist: 7. august 2024. Har du noen spørsmål til stillingen, kan du ta kontakt med direktør for Innsamling [email protected]. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet.  

Send søknad via finn.no (finnkode 358825044). Vi gleder oss til å høre fra deg!


Fundraising innhodsprodusent

Avdelingen for Innsamling og partnerskap har ansvaret for å skaffe og vedlikeholde givere som bidrar økonomisk til UNICEF sitt arbeid for verdens barn. UNICEF Norge søker nå en faglig sterk storyteller til en nyopprettet stilling som Fundraising Innholdsprodusent, og som vil inngå i vårt Lojalitetsteam.

Som Fundraising Innholdsprodusent vil du bidra til å utforme tekstuelt og visuelt engasjerende og relevant innhold til våre giverreiser, i både online og offline kanaler, sammen med dedikerte og dyktige spesialister innen innsamling og partnerskap. Du vil jobbe tett med våre ulike team for å skape best mulige innhold i tråd med UNICEF sin sterke og globale merkevare til både privatmarkedet og mot næringslivet.

Vi ser etter en kreativ og faglig sterk kollega som er opptatt av å lage innhold som engasjerer, konverterer og styrker merkevaren.

Ønsker du en meningsfull jobb som bidrar til å skape gode giveropplevelser?

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Produsere fundraisinginnhold til givere og partnere i ulike giverreiser. 
  • Optimalisere innholdet for å maksimere åpnings-, klikk- og konverteringsrate.
  • Arbeide med segmentering og personalisering av innhold for å sikre at riktige budskap når riktig publikum.
  • Bistå med utforming av strategier for lojalitetsbyggende markedsføringsinnhold.
  • Bidra i planleggingen og jobbe tett med inntektssiden for å levere innhold til helhetlige giverreiser rettet mot B2C og B2B.
  • Samarbeide tett med Rådgiver Lojalitet og Marketing Automation og andre nøkkelroller for å skape engasjerende innhold til testing og optimalisering av kontaktpunkter i giverreisen. 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant erfaring innen innsamling, innholdsmarkedsføring, lojalitetsskapende innhold, eller lignende er en forutsetning.
  • Sterke skriftlige kommunikasjonsevner med evne til å skrive engasjerende og overbevisende innhold til ulike målgrupper.
  • Solid erfaring innen engasjerende og verdimaksimerende innholdsproduksjon.
  • Ferdigheter i grafisk design og erfaring med verktøy som Adobe Creative Suite (Photoshop, Premier, InDesign, Illustrator, After Effects) er en forutsetning. 
  • Utmerket evne til å skrive klart, engasjerende og overbevisende innhold for ulike målgrupper og kanaler.
  • Kjennskap til CRM/CEM-løsninger som Salesforce Sales og marketing cloud eller lignende systemer kan være en fordel.
  • God kjennskap til målgruppe-tankegang og markedsføringsfaget.
  • Stor fordel med relevant erfaring fra innsamling eller abonnementstjenester.

Vi ser etter deg som:

  • Selvgående, liker høyt tempo og varierte oppgaver. 
  • En kreativ storyteller som vet hvordan du kan bruke ord og visuelle virkemidler for å formidle komplekse tema på en unik, enkel og engasjerende måte, tilpasset ulike kanaler og segmenter.
  • Du har et øye for detaljer, og koser deg når du kan jobbe selvstendig og systematisk for å kvalitetssikre og forbedre tekster og bilder.
  • Evner å lage innhold fra bunn, men også å tilpasse eksisterende internasjonalt innhold til det norske markedet.
  • Resultatorientert og forstår hvordan god kommunikasjon kan spille en rolle i å bygge lojalitet og skape verdiøkning.
  • Samarbeider godt, deler kunnskap, erfaringer og informasjon.
  • God muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk og engelsk.
  • Du er en lagspiller som trives med å jobbe i tverrfaglige team og gjør andre gode.
  • Du trigges av å jobbe mot felles resultatmål og arbeider uten skylapper.
  • Trives i en profesjonell organisasjon som har et viktig samfunnsoppdrag.

Vi tilbyr:

  • UNICEF Norge tilbyr en stilling i et sterkt faglig miljø med engasjerte kolleger i en meningsfull bransje.
  • UNICEF er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett alder, kjønnsuttrykk, funksjonsevne og nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Søknadsfrist: 8. august 2024. Har du noen spørsmål til stillingen, kan du ta kontakt med direktør for Innsamling [email protected]. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet.

Send søknad via finn.no (finnkode 358909638). Vi gleder oss til å høre fra deg!


Vil du ha varsling når vi legger ut stillinger?

Meld deg på stillingssøk for UNICEF Norge på finn.no

Stillinger i UNICEF internasjonalt

Det er UNICEFs hovedkontor som rekrutterer personell til stillinger ute i regions- og feltkontor. Få mer informasjon om jobbmuligheter i UNICEF internasjonalt.

Hvorfor jobbe i UNICEF?

UNICEF er verdens største hjelpeorganisasjon for barn. I over 190 land jobber vi for at barn skal overleve, vokse opp og utvikle sitt fulle potensial – beskyttet fra vold og overgrep.

Vi tror at fremtiden tilhører dem med størst tro på at den kan endres. Derfor jobber vi også med å endre strukturen i samfunn hvor barns beste ikke blir ivaretatt. UNICEF Norge jobber nasjonalt for at UNICEFs globale mål skal nås.