Ledige stillinger

LEdige stillinger i UNICEF NOrge

Vi søker engasjert hode til vår kommunikasjonsavdeling

Avdelingen har ansvar for kommunikasjon, merkevarebygging og UNICEF-ambassadørene. Vi søker en ny kommunikasjonsrådgiver som vil jobbe i skjæringspunktet mellom innholdsproduksjon, PR, presseinnsalg og rådgivning, med et av verdens sterkeste merkenavn.

Viktigste arbeidsoppgaver:

  • Skrive engasjerende innhold om alle UNICEFs programmer på web.
  • Evne til å dypdykke i komplekse temaer på kort tid, for så å brife andre kolleger.
  • Skrive nyhetssaker og pressemeldinger, utforme budskap.
  • Bruke insight tools for web for å analysere innhold og ta beslutninger deretter.
  • Godt overblikk over mediene og kanalene i Norge og dyp forståelse for spesifikt innsalg.
  • Holde deg oppdatert innen internasjonalt humanitært arbeid og bærekraftig utvikling.
  • Holde tett kontakt med internasjonale kolleger for å finne og dele nødvendig informasjon.
  • Ta initiativ overfor media for å gjøre UNICEFs arbeid i Norge og internasjonalt kjent.
  • Håndtere mediehenvendelser og bistå journalister på en effektiv og profesjonell måte.
  • Være rådgiver for andre kolleger ifm presseinnsalg, rapporter og innsamlingskampanjer.
  • Forberede UNICEFs generalsekretær og andre kolleger til intervjuer og debatter.
  • Forberede reiser og arrangementer for generalsekretæren m.fl.
  • Produsere innhold ifm innsamlingsarbeid, marketing, kampanjer, samarbeid med næringsliv og påvirkningsarbeid.
  • Være med i planleggingen og lansering av markedskampanjer.
  • Kontinuerlig oppdatere og videreutvikle innhold på unicef.no.
  • Utarbeide informasjons-/markedsføringsmateriell.
  • Utarbeide og sette ut i live vår merkevarestrategi.

Kvalifikasjoner:

  • Du kan formulere gode og treffende budskap skriftlig, muntlig og visuelt.
  • Du har meget gode språkkunnskaper i norsk og engelsk, og er spesielt god i norsk rettskriving.
  • Du er digitalt orientert, har fersk innsikt og nytt blikk på kommunikasjonsarbeidet.
  • Du har et godt visuelt overblikk.
  • Du har høyere utdanning innen journalistikk/kommunikasjon fra høyskole/universitet. Internasjonale miljø- og utviklingsstudier som en tilleggskvalifikasjon anses som et pluss.
  • Du har god forståelse og interesse for utenrikspolitiske spørsmål og bistandsarbeid.
  • Du har erfaring fra tilsvarende arbeid i organisasjon eller medier.
  • Du har erfaring med merkevarebygging og markedsføring.
  • Du har relevant og bred erfaring fra operasjonelt og strategisk markedsarbeid.
  • Du har kunnskap om å legge ut innhold på nettsider (web-kompetanse).
  • Du har innsikt i strategisk bruk av sosiale medier.

Personlige egenskaper:

  • Du har gode samarbeidsevner og er en team-player.
  • Du er positiv, utadvendt og løsningsorientert.
  • Du er nysgjerrig, kritisk og analytisk.
  • Du trives i en hektisk hverdag.
  • Du trives med å være en sparringspartner og en ressurs som blir brukt på tvers i organisasjonen.
  • Du evner å bygge gode relasjoner internt og eksternt.
  • Du har brennende engasjement for barns rettigheter og god samfunnsforståelse.

Vi tilbyr:

  • En meningsfull jobb i en av verdens fremste humanitære organisasjoner.
  • Et miljø med kreative og engasjerte folk.
  • Et sted hvor du kan lære mye og utvikle deg.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • En trivelig og uformell arbeidsplass i moderne lokaler sentralt i Nydalen i Oslo.

Søknadsfrist: 30. desember 2020. Tiltredelse snarest. Lønn etter avtale. Søk på stillingen via FINN-annonse her.


Vil du ha varsling når vi legger ut stillinger?

Meld deg på stillingssøk for UNICEF Norge på finn.no

UNICEF INTERNASJONALT

Det er UNICEFs hovedkontor som rekrutterer personell til stillinger ute i regions- og feltkontor.

Klikk her for mer informasjon om jobbmuligheter i UNICEF internasjonalt. 

HVORFOR UNICEF?