Ledige stillinger

LEDIGE STILLINGER I UNICEF NORGE

Digital markedsfører og SoMe-ansvarlig

Er du en digital markedsfører som brenner for sosiale medier? Har du lyst på en meningsfull jobb og muligheten til å utgjøre en forskjell i verden? Da bør du lese videre.

Vi er på jakt etter en fremoverlent og faglig sterk digital markedsfører som kan ta våre sosiale medier til nye høyder. Som SoMe-ansvarlig hos oss har du ansvar for performance markedsføring og organiske aktiviteter i sosiale medier. Du vil være en nøkkelperson for å realisere vår strategi i sosiale medier. Her får du det operative ansvaret for alle våre sosiale mediekontoer, både organisk og betalt. Stillingen inngår i markeds- og kommunikasjonsavdelingen (MarKom) og rapporterer til markedssjefen.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Performance markedsføring i sosiale medier.
  • Ansvar for å drifte våre organiske sosiale mediekontoer inkludert moderering av kommentarfelt.
  • Gjennomføre og tidvis prosjektlede kampanjer i sosiale medier (planlegging, utforming og optimalisering).
  • Følge opp budsjetter og kontinuerlig optimalisere medieinvesteringene i våre sosiale mediekanaler.
  • Lede SoMe-redaksjonen som tar for seg aktuelle saker og beslutter hva som skal produseres til de ulike kanalene.
  • Planlegge, produsere og publisere innhold i våre sosiale medier i samarbeid med øvrige spesialister i vår markeds- og kommunikasjonsavdeling (MarKom).
  • Rapportere nøkkeltall til relevante stakeholders.
  • Sørge for at UNICEF Norge til enhver tid ivaretar de gjeldende personvernregler innenfor ditt ansvarsområde.
  • Bidra i arbeidet med å optimalisere våre kundereiser på tvers av digitale kanaler.
  • Sørge for at merkevaren UNICEF fremstår i tråd med UNICEF Norges strategi, samt de globale retningslinjene for UNICEF.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Solid kompetanse på de viktigste verktøyene i SoMe (f.eks. Meta Ads Manager og Business Manager, Snapchat Ads Manager, LinkedIn Campaign Manager).
  • Erfaring med å anvende analyseverktøy og rapportere på nøkkeltall (f.eks. Google Analytics, Salesforce og de ulike annonseplattformenes analyseverktøy).
  • Kompetanse innen produksjon av innhold i form av tekst, bilder, grafikk og video.
  • Erfaring med prosjektledelse og gjennomføring av kampanjer.
  • Gjerne erfaring med Adobe-pakken eller tilsvarende, men det er ikke et krav.
  • Minimum tre års relevant arbeidserfaring på fagområder som markedskommunikasjon og reklame- og merkevarearbeid.
  • Fordel med høyskoleutdannelse innen markedsføring, kommunikasjon og kreativ formidling eller lignende.

Om deg:

  • Strukturert, selvstendig og har god gjennomføringsevne.
  • Engasjert, positiv og løsningsdrevet.
  • God kommersiell forståelse og trives med å jobbe mot satte mål og KPIer.
  • Holder deg oppdatert på trender og andre ting som relaterer seg til faget.
  • Lagspiller som jobber godt i tverrfaglige team.

Hos oss møter du:

  • En fremoverlent og ambisiøs organisasjon som jobber sammen om å skape en bedre verden.
  • Gode kolleger med sterkt engasjement for faget og ikke minst UNICEFs verdier og mål.
  • En arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver, faglige utfordringer og høyt tempo.
  • Moderne lokaler i Nydalen, med kort vei til kollektivtransport.

Søknadsfrist: 14. mars 2024. Har du noen spørsmål til stillingen, kan du ta kontakt med direktør for MarKom [email protected]. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet. 

Send søknad via Finn (finnkode 342166606) eller LinkedIn.


Telefonambassadør

Er du samfunnsengasjert og vil være en del av løsningen på verdens utfordringer? Er du samtidig student og vil tjene penger mens du gjør verden til et bedre sted? Da bør du søke denne stillingen i dag.

Som telefonambassadør jobber du fra 16:45 til 21:15 to kvelder i uka. Oppstart etter avtale.

UNICEF har en unik gjennomslagskraft i vårt arbeid verden over. Den egenskapen skal vi også lære deg. Vi skal lære deg å formulere et viktig budskap på en god måte som er interessant å høre på.

Denne jobben vil gi deg:

  • Gode kommunikasjonsferdigheter. Du lærer å bli bevisst på hvem du snakker med, ditt ordvalg og din stemmeføring. Det kan du dra nytte av både på skole, i arbeidsliv og privat.
  • En jobb du vil være stolt av.
  • God kunnskap om UNICEF sitt arbeid.
  • Kunnskap til å inspirere mennesker til å ville gjøre en forskjell og så hjelpe dem med å gjøre det.
  • Et godt arbeidsmiljø der du gleder deg til å komme på jobb.
  • Verdens største hjelpeorganisasjon for barn på CVen din.
  • Fast timelønn (ikke provisjon).

Din oppgave er å kontakte giverne våre ved bruk av telefon:

  • Du vil ønske nye givere velkommen.
  • Du vil takke og inspirere våre givere til å ville gi lenge og til å gi mer.

Vi tror at du som vil lykkes best:

  • Er student, fylt 20 år og har noe erfaring fra servicerelatert arbeid. Eller har erfaring fra musikk, band eller teater.
  • Har et brennende ønske om å gjøre en innsats for verdens barn.
  • Har godt humør, er sosial og bidrar positivt til arbeidsmiljøet.
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter.
  • Snakker flytende norsk.

Avdelingen har flest kvinner i dag og de gjør en fantastisk jobb. Samtidig vet jeg at også menn klarer denne jobben bra. Så mannfolk: Ikke vær redd for å søke.

Søknadsfrist: 15. mars. Stillingen vil rapporterer til Leder for Telemarketing, Addis Bezabih Mekonnen og eventuelle spørsmål kan rettes dit: [email protected]

Send søknad via finn.no (finnkode 341774096).


Controller

I UNICEF Norge er det ledig en fast 100 % stilling som controller i vår økonomiavdeling. Som controller vil du jobbe bredt ut mot hele organisasjonen og fungere i en svært viktig nøkkelrolle. Stillingen rapporterer til CFO.

I stillingen vil du ansvar for at CFO med ledergruppe får tilgang på solide analyser, beslutningstøtte og styringssignaler. Du vil også drive igjennom effektive og moderne økonomiprosesser sammen med CFO.

Du vil få mulighet til å sørge for gode prosesser ved internasjonal og nasjonal rapportering, i tillegg til å bidra til å videreutvikle teamets analytiske og forretningsorienterte arbeidsmetodikk.

Ansvarsområder og hovedarbeidsoppgaver:

  • Regnskapsoppgaver i samarbeid med regnskapssjef.
  • Drive budsjett- og prognoseprosesser.
  • Rapportering og kvalitetssikring før rapportering.
  • Utarbeide ledelsesrapporter, analyser og diverse beslutningsgrunnlag for CFO.
  • Analyser av eksisterende portefølje og på ad-hoc basis.
  • Internasjonal rapportering og oppfølging i samarbeid med CFO.
  • Drive forbedrings og endringsprosjekter for å optimalisere forretningsflyter.

Kompetansekrav:

  • Utdanning på bachelor- eller masternivå innenfor økonomi.
  • Regnskapskompetanse. 
  • Gode administrative ferdigheter.
  • Du er løsningsorientert, selvstendig og har en sterk gjennomføringsevne.
  • Du er en lagspiller som trives med å jobbe i tverrfaglige team og gjøre andre gode.
  • Du trigges av å jobbe mot felles mål og resultater.
  • Du har god fremstillingsevne på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.
  • IT- og systemforståelse.
  • Minst 5 års erfaring fra tilsvarende rolle.

Vi bruker kjernesystemene Salesforce og Visma Business.

Forventninger til stillingsinnehaver:

  • Nøyaktig og strukturert.
  • Sterkt løsningsfokus.
  • Høy arbeidskapasitet og god leveranseevne.
  • Integritet og lojalitet.

Søknadsfrist: 15. mars. Stillingen vil rapporterer til økonomidirektør (CFO), Stian Burvald og eventuelle spørsmål kan rettes dit: [email protected]

Send søknad via finn.no (finnkode 337978259)


Vil du ha varsling når vi legger ut stillinger?

Meld deg på stillingssøk for UNICEF Norge på finn.no

Stillinger i UNICEF internasjonalt

Det er UNICEFs hovedkontor som rekrutterer personell til stillinger ute i regions- og feltkontor. Få mer informasjon om jobbmuligheter i UNICEF internasjonalt.

Hvorfor jobbe i UNICEF?

UNICEF er verdens største hjelpeorganisasjon for barn. I over 190 land jobber vi for at barn skal overleve, vokse opp og utvikle sitt fulle potensial – beskyttet fra vold og overgrep.

Vi tror at fremtiden tilhører dem med størst tro på at den kan endres. Derfor jobber vi også med å endre strukturen i samfunn hvor barns beste ikke blir ivaretatt. UNICEF Norge jobber nasjonalt for at UNICEFs globale mål skal nås.