Ledige stillinger

LEDIGE STILLINGER I UNICEF NORGE

Webansvarlig

UNICEF Norge søker webansvarlig med kompetanse innenfor konverteringsoptimalisering og analyse. Stillingen er fast.

UNICEF Norge er midt i en stor digitaliseringsprosess, der vi satser tungt på å skape gode, digitale giverreiser. Du vil være sentral i prosessen og få ansvar for å lede arbeidet med våre digitale nettflater – men du får også mulighet til å bidra inn i både strategiarbeid og innholdsproduksjon.

Du vil ha hovedansvar for vedlikehold, drift og videreutvikling av vår digitale infrastruktur, herunder nettstedet unicef.no, Google-suiten vår og andre relevante analyseverktøy. Som webansvarlig vil du til tider kunne benytte eksterne ressurser for å fullføre prosjekter knyttet til nettsidene.

Du vil bli del av en dynamisk organisasjon og et team som består av dyktige, hyggelige og ambisiøse kolleger. Du vil jobbe i noen av de mest sofistikerte verktøyene i verden – og med en av verdens sterkeste merkevarer.

Vi ser for oss at du tidligere har jobbet som webansvarlig, hvor redigering av nettsider og analysearbeid har stått i fokus. Samtidig har du god forståelse for søkemotoroptimalisering (SEO), konverteringsoptimalisering (CRO) og betalt søk (SEM). Har du erfaring med innholdsproduksjon, er det et pluss.

Ansvarsområder knyttet til stillingen

  • Ansvar for å vedlikeholde UNICEFs ulike domener samt planlegge og prosjektlede videreutvikling av nettstedene.
  • Sørge for at vår Google-suite og vårt CMS-system til enhver tid gir oss god datakvalitet.
  • Drifte og videreutvikle CMS-et vårt, Drupal 9 Gutenberg, i samarbeid med utviklerne våre.
  • Drifte verktøy som Google Tag Manager, Google Search Console, Google Analytics, Hotjar o.l.
  • Jobbe strategisk med konverteringsoptimaliserende tiltak (CRO) gjennom hele den digitale kundereisen på web.
  • Utarbeide hypoteser basert på innsikt, som du bidrar til å teste og bruke aktivt til å optimalisere inntektsarbeidet på UNICEFs nettsider.
  • Være en pådriver for at hele huset jobber helhetlig på nettstedet, og for at denne plattformen blir state of the art med tanke på brukeropplevelse, universell utforming, søkemotoroptimalisering – og mest av alt konvertering.
  • Jobbe som en del av et digitalt team i en større markedsavdeling samt jobbe tverrfaglig med andre avdelinger på huset.
  • Sørge for at vi til enhver tid jobber i henhold til retningslinjer for og krav til personvern.
  • Produsere og publisere innhold på organisasjonens nettsider.

Om deg

  • Ideelt sett har du 2–3 år med dokumentert erfaring med tilsvarende arbeid, men du kan også være nyutdannet, så lenge du har opparbeidet deg relevant erfaring parallelt.
  • Du har en utpreget faglig og teknisk innsikt i bruk av ett eller flere ulike CMS-verktøy.
  • Du er selvstendig, trives med flere baller i lufta og kommuniserer godt. Du har en sterk gjennomføringsevne og liker å jakte på resultater og mål.
  • Du er en lagspiller som trives med å jobbe i tverrfaglige team og gjøre andre gode. Du trigges av å jobbe mot felles resultatmål, og arbeider uten skylapper.
  • Du trives med å ta ansvar, og kan både lede og koordinere interne prosjekter rettet mot arbeidet med våre nettsider.

Hos oss møter du

  • Gode kolleger med sterkt engasjement for faget og ikke minst UNICEFs verdier.
  • En organisasjon som har stor investeringsvilje i nye verktøy og prosesser.
  • En arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver, faglige utfordringer og høyt tempo.
  • Nye og freshe lokaler i Nydalen som er tilrettelagt for en aktivitetsbasert og variert arbeidshverdag.
  • Eksterne samarbeidspartnere som er ledende i faget, og som tilbyr kompetanseheving gjennom daglig samarbeid.

Har du spørsmål til stillingen?
Kontakt markedssjef Maria Lønneid på e-post [email protected].

Søknadsfrist
11. januar 2023. Søk via Finn.no


F2F ambassadører for Bergen D2D og Hybrid 

UNICEF Norge søker dyktige fundraisere.

UNICEF Norge søker dyktige F2F ambassadører til våre team i Bergen. Arbeidstiden i D2D teamet er fra 17:00 til 21:00 minimum to dager i uka. Hybridteamet jobber fra 11:00 til 17:00 minimum to dager i uka.

Er du student, ambisiøs og vil ha en jobb som vil hjelpe deg i karrieren. Da bør du søke jobb som fundraiser i verdens største humanitære barneorganisasjon.

UNICEF har en unik gjennomslagskraft i vårt arbeid verden over. Den egenskapen skal vi også lære deg. Vi skal lære deg å formulere et viktig budskap på en god måte som er interessant å høre på.

Du vil få:

  • Få løpende orientering og oppdatering om UNICEF sin innsats i verden.
  • Lære argumentasjon og samtaleteknikker.
  • Lære situasjonsbasert og personstilpasset kommunikasjon.
  • Bli bevist på hvem du snakker med, ditt ordvalg og stemmeføring.
  • Lære å inspirere mennesker til å ville gjøre en forskjell og så hjelpe dem med å gjøre det.
  • Få fast timelønn (ikke provisjon).
  • Få en trivelig og uformell arbeidsplass 

Dine oppgaver blir:

  • Verve nye UNICEF-faddere på dør i Bergen, gate og Omegn 
  • Kontakte og være rådgiver for potensielle givere.

Vi tror at du som vil lykkes best:

  • Har godt humør, er sosial og bidrar positivt til arbeidsmiljøet.
  • Er pliktoppfyllende, pålitelig, engasjerende, nysgjerrig og lærevillig.
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter.
  • Har erfaring med kundekontakt
  • Trives med og blir motivert av å jobbe med salg og måloppnåelse.
  • Evner å skape tillitt.

Vi tilstreber en jevn kjønnsfordeling og oppfordrer gode kandidater av alle kjønn til å søke.  

Søknadsfrist: Løpende. Send inn din CV og søknad og fortell oss hvorfor akkurat du vil bli en god fundraier. Søknaden merkes 'fundraiser D2D' eller 'Fundraiser Hybrid'. Søknaden merkes fundraiser og sendes via søknadsknappen på finn.no.


Vil du ha varsling når vi legger ut stillinger?

Meld deg på stillingssøk for UNICEF Norge på finn.no

UNICEF INTERNASJONALT

Det er UNICEFs hovedkontor som rekrutterer personell til stillinger ute i regions- og feltkontor.

Få mer informasjon om jobbmuligheter i UNICEF internasjonalt.

HVORFOR UNICEF?