Ledige stillinger

LEDIGE STILLINGER I UNICEF NORGE

Digital markedsfører - SEM spesialist

UNICEF Norge søker en fremoverlent og dynamisk digital markedsfører med erfaring fra taktisk markedsføring, kampanjearbeid og SEM.

Vi ser etter deg med erfaring innenfor planlegging, utføring og optimalisering av digitale kampanjer. Særlig har du solid kompetanse fra arbeid med søkemotorannonsering (SEM).

Hos oss vil du ha en sentral rolle i vårt digitale markedsarbeid. Du vil få ansvar for å realisere vår markedsstrategi i digitale kanaler. Dette innebærer prosjektledelse og operativt ansvar for digitale kampanjer med hovedvekt på betalt annonsering i særlig Google og sosiale medier. Det vil være stor fordel om du også har erfaring med innholdsproduksjon i form av tekst og bilde/video.

Du er en teamplayer som tar ballen, og som involverer de du trenger for å komme i mål. Det er viktig at du er resultatorientert og har kunnskap om hvordan digitale aktiviteter kan optimaliseres. Vi har kommet langt i utvikling og implementering av digitale kundereiser, men det vil være svært viktig å utvikle disse videre. Du liker å holde deg oppdatert, og er sulten på personlig utvikling.

Hos oss vil du bli del av en dynamisk organisasjon og et team bestående av dyktige, hyggelige og ambisiøse kollegaer. Du vil jobbe i noen av de mest sofistikerte verktøyene i verden - og jobbe med et av verdens sterkeste merkevarenavn. Du vil være en del av et dyktig og innovativt markedsteam, som hver dag jobber for å ha det gøy på jobb, og holde seg faglig oppdatert. Du vil rapportere til markedssjef.

I UNICEF vil du få muligheten til å jobbe med og bygge nettverk med internasjonale kollegaer. Stillingen vil kunne gi deg muligheten til å delta på årlige seminarer og workshops internasjonalt, hvor du får sjansen til å dele erfaringer og lære av eksperter innenfor flere ulike fagfelt.

Skriv en kort søknad som forteller hvorfor du ønsker å jobbe for UNICEF, hva du har jobbet med tidligere som er relevant for denne stillingen og hva du ønsker å oppnå i stillingen hos oss.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Ansvarlig for kampanjeledelse, planlegging, utforming og optimalisering av kampanjer på tvers av digitale kanaler.
  • Ansvar for å drifte våre kontoer i Google Ads, Google Grants og Bing.
  • Bidra i arbeidet med å optimalisere våre kundereiser på tvers av digitale kanaler.
  • Utarbeide og produsere innhold til digitale kanaler i samarbeid med vår merkevareavdeling og grafisk designer.
  • Følge opp budsjetter og kontinuerlig optimalisere medieinvesteringer.
  • Rapportere nøkkeltall til relevante stakeholders.
  • En supportfunksjon for interne forespørsler med tilknytning til ansvarsområdet.

Om deg: 

  • Energisk med faglig teft
  • Selvstendig med god gjennomføringsevne
  • Engasjert og positiv
  • Trives med mange baller i lufta
  • Fleksibel, praktisk og løsningsfokusert
  • Holder deg oppdatert på trender og andre ting som relaterer seg til faget
  • Du har en utpreget faglig og teknisk innsikt i bruk av digitale kanaler
  • Du er dynamisk, fremoverlent og har en sterk gjennomføringsevne – og liker å jakte på resultater og mål
  • Du har et digitalt hode, og klarer å benytte datadreven innsikt til å konkludere og ta strategiske beslutninger.
  • Du er en lagspiller som trives med å jobbe i tverrfaglige team og gjør andre gode. Du trigges av å jobbe mot felles resultatmål og arbeider uten skylapper.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Fordel med høyskoleutdannelse innen digital markedsføring, strategisk kommunikasjon eller lignende.
  • Minimum 2 års relevant arbeidserfaring på fagområdet digital markedsføring
  • Erfaring med performance markedsføring innenfor søkemotorannonsering (SEM.)
  • Erfaring med å bruke analyseverktøy som f.eks Google.
  • En fordel med erfaring fra betalt annonsering i sosiale medier, da særlig Facebook/Meta.
  • En fordel med erfaring med å utarbeide digitale annonse og- posttekster til sosiale medier
  • En fordel med erfaring i Adobe pakken eller tilsvarende; herav Photoshop, Illustrator, og Indesign og Adobe Premiere Pro.
  • En fordel med ytterligere erfaring fra arbeid med snapchat, linkedin og andre kjente annonseplattformer.

Hos oss møter du:

  • En fremoverlent og ambisiøs organisasjon som jobber sammen om å skape en bedre verden.
  • Gode kolleger med sterkt engasjement for faget og ikke minst UNICEFs verdier og mål.
  • En organisasjon som har stor investeringsvilje i nye verktøy og prosesser
  • En arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver, faglige utfordringer og høyt tempo
  • Nye og freshe lokaler i Nydalen som er tilrettelagt for en aktivitetsbasert og variert arbeidshverdag

Søknadsfrist: 22.05.2022. Har du noen spørsmål til stillingen, kan du ta kontakt med markedssjef Maria Lønneid på [email protected]. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet.

Vi gleder oss til å høre fra deg!


Innholdsprodusent - rå tekstforfatter med en skarp penn

Er du en god formidler? Brenner du for å skape engasjerende innhold? Elsker du å skrive inspirerende og handlingsutløsende tekster? Er du god til å skape emosjonell kommunikasjon med fokus på leserens opplevelse? Da bør du definitivt lese videre.  
 
Vi er på jakt etter en dyktig tekstforfatter som er kreativ og idérik. Du vet hva som skal til for at teksten din skal bli lest og lagt merke til. Du liker å leke deg med retorikk, språklige virkemidler og rettskriving. Du er opptatt av målgruppen du skriver til, og baserer ofte tekstene du skriver på innsikt. Du liker å samarbeide med andre, og du liker å omgås folk. Ikke minst trives du med mange baller i lufta, og har stor arbeidskapasitet.  
 
Hos oss vil du utgjøre en viktig ressurs og bli del av et dynamisk og innovativt markedsteam. Du vil få ansvar for å realisere vår merkevare- og markedsstrategi gjennom dine formidlingsevner. Du vil jobbe i noen av de mest sofistikerte verktøyene i verden - og jobbe med et av verdens sterkeste merkevarenavn. 

I UNICEF Norge vil du få unik innsikt i humanitære utfordringer verden står overfor, samt kjenne på gleden av selv å være en del av løsningen. Stillingen vil kunne gi deg muligheten til å delta på seminarer og workshops internasjonalt, hvor du får sjansen til å dele erfaringer og lære av eksperter innenfor flere av våre ulike fagfelt. Over hele verden, fra de mest belastede områdene i utrygge land, til utfordringer i rike land som Norge, kjemper vi for å sikre barns rettigheter og beskytte de mest sårbare mot overgrep. 

 Arbeidsoppgaver og ansvarsområder: 

  • Lage tekster til digitalt materiell, plakater, videoer, TV reklamer, nettsider, blogger og sosiale medier, med mer. 
  • Jobbe med blant annet konsept- og idéutvikling sammen med resten av markedsteamet. 
  • Styrke vår merkevare og tone of voice gjennom god formidling og tekstuelt arbeid. 
  • Skrive og publisere gode tekster til våre nettsider.  
  • Kvalitetssikre og oversette tekst fra engelsk til norsk. 
  • Sikre at vårt innhold er konsistent på tvers av kanaler, samt i henhold til merkevare-guidelines og tone of voice.  

Om deg:  

  • Energisk med faglig teft 
  • Selvstendig med god gjennomføringsevne 
  • Engasjert og positiv 
  • Trives med mange baller i lufta 
  • Fleksibel, praktisk og løsningsfokusert 
  • Holder deg oppdatert på trender og andre ting som relaterer seg til faget 
  • Du har en utpreget faglig og teknisk innsikt i bruk av digitale kanaler 
  • Du er dynamisk, fremoverlent og har en sterk gjennomføringsevne – og liker å jakte på resultater og mål  
  • Du er en lagspiller som trives med å jobbe i tverrfaglige team og gjør andre gode. Du trigges av å jobbe mot felles mål og arbeider uten skylapper. 

Ønskede kvalifikasjoner: 

  • Fordel med høyskoleutdannelse innen markedsføring, kommunikasjon og kreativ formidling eller lignende. 
  • Minimum 3 års relevant arbeidserfaring på fagområder som markedskommunikasjon og reklame- og merkevarearbeid.  
  • Du har svært god formidlingsevne, og en skarp penn. 
  • Du er sterk språklig, særlig innehar du gode formidlingsevner på norsk og engelsk. 
  • Erfaring med å utarbeide digitale annonse og- posttekster til sosiale medier, nettsider og andre kanaler og formater.   
  • Fint om du har noe erfaring fra enkel bilderedigering/grafisk arbeid, men dette er ikke et krav.  

Hos oss møter du: 

  • En fremoverlent og ambisiøs organisasjon som jobber sammen om å skape en bedre verden. 
  • Gode kolleger med sterkt engasjement for faget og ikke minst UNICEFs verdier og mål. 
  • En organisasjon som har stor investeringsvilje i nye verktøy og prosesser 
  • En arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver, faglige utfordringer og høyt tempo 
  • Nye og freshe lokaler i Nydalen som er tilrettelagt for en aktivitetsbasert og variert arbeidshverdag 

Søknadsfrist: 22.05.2022. Har du noen spørsmål til stillingen, kan du ta kontakt med markedssjef Maria Lønneid på [email protected]. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet. 

Vi gleder oss til å høre fra deg! 


F2F ambassadører for Oslo 

UNICEF Norge søker dyktige F2F ambassadører til våre team i Oslo. Arbeidstiden i D2D teamet er fra 17:00 til 21:00 minimum to dager i uka. Hybridteamet jobber fra 11:00 til 17:00 minimum to dager i uka.

Er du student, ambisiøs og vil ha en jobb som vil hjelpe deg i karrieren? Da bør du søke jobb som F2F ambassadør i verdens største humanitære barneorganisasjon. Her har du mulighet til å tilegne deg stor utvikling i personlig kommunikasjon og salg. 

UNICEF har en unik gjennomslagskraft i vårt arbeid verden over. Den egenskapen skal vi også lære deg. Vi skal lære deg å formulere et viktig budskap på en god måte som er interessant å høre på.

Du vil få:

  • Trening og videreutvikling innen salg- og kommunikasjonsteknikker 
  • Få løpende orientering og oppdatering om Unicef sin innsats i verden  
  • Lære argumentasjon og forhandlingsferdigheter innen salg 
  • Bli bevist på hvem du snakker med, ditt ordvalg og stemmeføring. 
  • Lære å inspirere mennesker til å ville gjøre en forskjell og så hjelpe dem med å gjøre det 
  • Gode muligheter for videre vekst i organisasjonen  
  • Fast timelønn med tillegg for kveld, (ikke provisjon)  

Dine oppgaver blir:

  • Verve nye UNICEF-faddere på dør og gate i Oslo & Omegn 
  • Være UNICEFs ansikt utad   
  • Skape engasjement for vårt arbeid  
  • Rapportere til Teamleder og jobbe i team sammen med andre Fundraisere 

Vi tror at du som vil lykkes best:

  • Er utadvendt og engasjert 
  • Har evner til å bygge tillit 
  • Student på utkikk etter den perfekte deltidsjobb
  • Motiveres av resultater og ønsker å gjøre en forskjell 
  • Er pliktoppfyllende, pålitelig, engasjerende, nysgjerrig og lærevillig 
  • Kommuniserer godt på norsk og engelsk 

Vi tilstreber en jevn kjønnsfordeling og oppfordrer gode kandidater av alle kjønn til å søke.  

Søknadsfrist: 22.04. Send inn din CV og søknad og fortell oss hvorfor akkurat du vil bli en god fundraiser. Søknaden merkes fundraiser og sendes via søknadsknappen på finn.no.


F2F ambassadører for Bergen D2D og Hybrid 

UNICEF Norge søker dyktige fundraisere.

UNICEF Norge søker dyktige F2F ambassadører til våre team i Bergen. Arbeidstiden i D2D teamet er fra 17:00 til 21:00 minimum to dager i uka. Hybridteamet jobber fra 11:00 til 17:00 minimum to dager i uka.

Er du student, ambisiøs og vil ha en jobb som vil hjelpe deg i karrieren. Da bør du søke jobb som fundraiser i verdens største humanitære barneorganisasjon.

UNICEF har en unik gjennomslagskraft i vårt arbeid verden over. Den egenskapen skal vi også lære deg. Vi skal lære deg å formulere et viktig budskap på en god måte som er interessant å høre på.

Du vil få:

  • Få løpende orientering og oppdatering om UNICEF sin innsats i verden.
  • Lære argumentasjon og samtaleteknikker.
  • Lære situasjonsbasert og personstilpasset kommunikasjon.
  • Bli bevist på hvem du snakker med, ditt ordvalg og stemmeføring.
  • Lære å inspirere mennesker til å ville gjøre en forskjell og så hjelpe dem med å gjøre det.
  • Få fast timelønn (ikke provisjon).
  • Få en trivelig og uformell arbeidsplass 

Dine oppgaver blir:

  • Verve nye UNICEF-faddere på dør i Bergen, gate og Omegn 
  • Kontakte og være rådgiver for potensielle givere.

Vi tror at du som vil lykkes best:

  • Har godt humør, er sosial og bidrar positivt til arbeidsmiljøet.
  • Er pliktoppfyllende, pålitelig, engasjerende, nysgjerrig og lærevillig.
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter.
  • Har erfaring med kundekontakt
  • Trives med og blir motivert av å jobbe med salg og måloppnåelse.
  • Evner å skape tillitt.

Vi tilstreber en jevn kjønnsfordeling og oppfordrer gode kandidater av alle kjønn til å søke.  

Søknadsfrist: 22.04. Send inn din CV og søknad og fortell oss hvorfor akkurat du vil bli en god fundraier. Søknaden merkes 'fundraiser D2D' eller 'Fundraiser Hybrid'. Søknaden merkes fundraiser og sendes via søknadsknappen på finn.no.


Fagansvarlig finansiering og rapportering 

I UNICEF Norge er det ledig 100% fast stilling som ansvarlig for finansiering og rapportering. Stillingen inngår i avdeling for barns rettigheter og bærekraft, som jobber for å påvirke og opplyse beslutningstakere, næringslivet, barn og de som er barn nærmest. Stillingen rapporterer til direktør for barns rettigheter og bærekraft.

UNICEF Norge er på jakt etter en engasjert og måldrevet rådgiver med sterk interesse for strategiutvikling, vekst og god styring.

Arbeidsoppgaver knyttet til stillingen:

  • Legge en bærekraftig finansieringsstrategi for UNICEF Norges programportefølje i Norge.
  • Kartlegge finansieringskilder til UNICEFs programmer og initiativer i Norge, samt støtte fra stiftelser og andre aktuelle finansører.
  • Identifisere muligheter for samarbeid med offentlige instanser og offentlige tjenestetilbud for barn og unge.
  • Prosjektlede søknadsprosesser i samarbeid med fagansvarlige innenfor UNICEF Norges påvirkningsområder.
  • Følge opp dialog med-, samt rapportering til våre finansører og støttespillere
  • Resultatanalyse og evaluering av tiltak og aktiviteter.
  • Bidra i utformingen av en strategi som skal gjøre våre aktiviteter og programmer tilgjengelig i hele landet, med særskilt fokus på barn i sårbare situasjoner. 
  • Støtte og bistå fagansvarlige i kontraktsarbeid og i planlegging og gjennomføring av prosjektarbeid.
  • Innhente, analysere og fasilitere teknisk plattform til UNICEF Norges digitale medvirkningsplattform, U-Report.
  • Videreutvikle arbeidsprosesser og sikre god internkontroll. 
  • Utarbeide budsjett og prognoser sammen med avdelingsdirektør.

Vi ser etter deg som er/har:

  • Relevant høyere utdannelse innen økonomi og strategiutvikling.
  • Minimum 2 års arbeidserfaring fra offentlige tjenester for barn og familier, organisasjoner eller politiske miljøer.
  • Evner å koble muligheter for samarbeid med offentlige tjenester med strategien til UNICEF Norge, slik at våre programmer og initiativer blir relevante for støtte og samarbeid.
  • Relasjonsbygger som evner å bygge langsiktige og gode samarbeid med myndigheter, offentlige virksomheter og andre partnere for utvikling og implementering av avdelingens satsninger.
  • Erfaring med å skrive søknader til departement, direktorat, kommuner og fylker.
  • Erfaring fra prosjektledelse og god kunnskap om oppfølging av prosjektmidler.
  • God forståelse for- og erfaring med budsjettering og resultatanalyse.
  • Strukturert, selvgående, initiativrik med gode samarbeidsevner

For å lykkes i stillingen må du være en idérik og fremoverlent strateg som drives av å jobbe mot konkrete mål og oppnå gode resultater. Vi søker en person som trives i rollen som rådgiver og prosjektleder, som har fokus på vekst, og som motiveres av å utvikle strategier for å nå UNICEF Norges målsetning om å nå hvert barn. Du er en teamplayer som tar ballen, og som involverer de du trenger for å komme i mål. I denne stillingen vil du ha en viktig strategisk funksjon internt i organisasjonen, samt jobbe med myndigheter, offentlige virksomheter og stiftelser. Vi ser derfor etter en kandidat som evner å skape et kontaktnett i relevante miljøer, og som drives av å identifisere synergier på tvers av fagområder og avdelinger.

UNICEF Norge tilbyr:

  • Gode kolleger med sterkt engasjement for barns rettigheter og UNICEFs verdier
  • Mulighet til å bidra til oppskalering av arbeidet for barns rettigheter i Norge
  • En trivelig og uformell arbeidsplass i freshe lokaler i Nydalen
  • En energisk og variert arbeidshverdag med faglige utfordringer og høyt tempo
  • En meningsfull jobb i en av verdens fremste humanitære organisasjoner
  • Lønn etter avtale  

Spørsmål om stillingen kan rettes til direktør for barns rettigheter og bærekraft, Kristin Oudmayer, [email protected], tlf.: 902 51 866.

Søknad med CV og referanser sendes gjennom Finn.no sin søkeportal. 

Søknadsfrist: 01.06.2022. Tiltredelse: Etter avtale.

Om arbeidsgiveren:

UNICEF, FNs barnefond, er barnas viktigste forkjemper. Med hvert medlemsland i ryggen har vi unik gjennomslagskraft. Over hele verden, fra de mest belastede områdene i utrygge land, til utfordringer i rike land som Norge, kjemper vi for å sikre barns rettigheter og beskytte de mest sårbare mot overgrep. Vårt mål er å nå hvert barn i tide - og gi dem en lysere fremtid å se frem til - og en bedre barndom å se tilbake på.


Vil du ha varsling når vi legger ut stillinger?

Meld deg på stillingssøk for UNICEF Norge på finn.no

UNICEF INTERNASJONALT

Det er UNICEFs hovedkontor som rekrutterer personell til stillinger ute i regions- og feltkontor.

Klikk her for mer informasjon om jobbmuligheter i UNICEF internasjonalt. 

HVORFOR UNICEF?