Ledige stillinger

LEDIGE STILLINGER I UNICEF NORGE

Digital markedsfører - SEM spesialist

UNICEF Norge søker en fremoverlent og dynamisk digital markedsfører med erfaring fra taktisk markedsføring, kampanjearbeid og SEM.

Vi ser etter deg med erfaring innenfor planlegging, utføring og optimalisering av digitale kampanjer. Særlig har du solid kompetanse fra arbeid med søkemotorannonsering (SEM).

Hos oss vil du ha en sentral rolle i vårt digitale markedsarbeid. Du vil få ansvar for å realisere vår markedsstrategi i digitale kanaler. Dette innebærer prosjektledelse og operativt ansvar for digitale kampanjer med hovedvekt på betalt annonsering i særlig Google og sosiale medier. Det vil være stor fordel om du også har erfaring med innholdsproduksjon i form av tekst og bilde/video.

Du er en teamplayer som tar ballen, og som involverer de du trenger for å komme i mål. Det er viktig at du er resultatorientert og har kunnskap om hvordan digitale aktiviteter kan optimaliseres. Vi har kommet langt i utvikling og implementering av digitale kundereiser, men det vil være svært viktig å utvikle disse videre. Du liker å holde deg oppdatert, og er sulten på personlig utvikling.

Hos oss vil du bli del av en dynamisk organisasjon og et team bestående av dyktige, hyggelige og ambisiøse kollegaer. Du vil jobbe i noen av de mest sofistikerte verktøyene i verden - og jobbe med et av verdens sterkeste merkevarenavn. Du vil være en del av et dyktig og innovativt markedsteam, som hver dag jobber for å ha det gøy på jobb, og holde seg faglig oppdatert. Du vil rapportere til markedssjef.

I UNICEF vil du få muligheten til å jobbe med og bygge nettverk med internasjonale kollegaer. Stillingen vil kunne gi deg muligheten til å delta på årlige seminarer og workshops internasjonalt, hvor du får sjansen til å dele erfaringer og lære av eksperter innenfor flere ulike fagfelt.

Skriv en kort søknad som forteller hvorfor du ønsker å jobbe for UNICEF, hva du har jobbet med tidligere som er relevant for denne stillingen og hva du ønsker å oppnå i stillingen hos oss.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Ansvarlig for kampanjeledelse, planlegging, utforming og optimalisering av kampanjer på tvers av digitale kanaler.
  • Ansvar for å drifte våre kontoer i Google Ads, Google Grants og Bing.
  • Bidra i arbeidet med å optimalisere våre kundereiser på tvers av digitale kanaler.
  • Utarbeide og produsere innhold til digitale kanaler i samarbeid med vår merkevareavdeling og grafisk designer.
  • Følge opp budsjetter og kontinuerlig optimalisere medieinvesteringer.
  • Rapportere nøkkeltall til relevante stakeholders.
  • En supportfunksjon for interne forespørsler med tilknytning til ansvarsområdet.

Om deg: 

  • Energisk med faglig teft
  • Selvstendig med god gjennomføringsevne
  • Engasjert og positiv
  • Trives med mange baller i lufta
  • Fleksibel, praktisk og løsningsfokusert
  • Holder deg oppdatert på trender og andre ting som relaterer seg til faget
  • Du har en utpreget faglig og teknisk innsikt i bruk av digitale kanaler
  • Du er dynamisk, fremoverlent og har en sterk gjennomføringsevne – og liker å jakte på resultater og mål
  • Du har et digitalt hode, og klarer å benytte datadreven innsikt til å konkludere og ta strategiske beslutninger.
  • Du er en lagspiller som trives med å jobbe i tverrfaglige team og gjør andre gode. Du trigges av å jobbe mot felles resultatmål og arbeider uten skylapper.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Fordel med høyskoleutdannelse innen digital markedsføring, strategisk kommunikasjon eller lignende.
  • Minimum 2 års relevant arbeidserfaring på fagområdet digital markedsføring
  • Erfaring med performance markedsføring innenfor søkemotorannonsering (SEM.)
  • Erfaring med å bruke analyseverktøy som f.eks Google.
  • En fordel med erfaring fra betalt annonsering i sosiale medier, da særlig Facebook/Meta.
  • En fordel med erfaring med å utarbeide digitale annonse og- posttekster til sosiale medier
  • En fordel med erfaring i Adobe pakken eller tilsvarende; herav Photoshop, Illustrator, og Indesign og Adobe Premiere Pro.
  • En fordel med ytterligere erfaring fra arbeid med snapchat, linkedin og andre kjente annonseplattformer.

Hos oss møter du:

  • En fremoverlent og ambisiøs organisasjon som jobber sammen om å skape en bedre verden.
  • Gode kolleger med sterkt engasjement for faget og ikke minst UNICEFs verdier og mål.
  • En organisasjon som har stor investeringsvilje i nye verktøy og prosesser
  • En arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaver, faglige utfordringer og høyt tempo
  • Nye og freshe lokaler i Nydalen som er tilrettelagt for en aktivitetsbasert og variert arbeidshverdag

Søknadsfrist: 17.08.2022. Har du noen spørsmål til stillingen, kan du ta kontakt med markedssjef Maria Lønneid på [email protected]. Aktuelle kandidater vil bli kontaktet.

Vi gleder oss til å høre fra deg!


F2F ambassadører for Oslo 

UNICEF Norge søker dyktige F2F ambassadører til våre team i Oslo. Arbeidstiden i D2D teamet er fra 17:00 til 21:00 minimum to dager i uka. Hybridteamet jobber fra 11:00 til 17:00 minimum to dager i uka.

Er du student, ambisiøs og vil ha en jobb som vil hjelpe deg i karrieren? Da bør du søke jobb som F2F ambassadør i verdens største humanitære barneorganisasjon. Her har du mulighet til å tilegne deg stor utvikling i personlig kommunikasjon og salg. 

UNICEF har en unik gjennomslagskraft i vårt arbeid verden over. Den egenskapen skal vi også lære deg. Vi skal lære deg å formulere et viktig budskap på en god måte som er interessant å høre på.

Du vil få:

  • Trening og videreutvikling innen salg- og kommunikasjonsteknikker 
  • Få løpende orientering og oppdatering om Unicef sin innsats i verden  
  • Lære argumentasjon og forhandlingsferdigheter innen salg 
  • Bli bevist på hvem du snakker med, ditt ordvalg og stemmeføring. 
  • Lære å inspirere mennesker til å ville gjøre en forskjell og så hjelpe dem med å gjøre det 
  • Gode muligheter for videre vekst i organisasjonen  
  • Fast timelønn med tillegg for kveld, (ikke provisjon)  

Dine oppgaver blir:

  • Verve nye UNICEF-faddere på dør og gate i Oslo & Omegn 
  • Være UNICEFs ansikt utad   
  • Skape engasjement for vårt arbeid  
  • Rapportere til Teamleder og jobbe i team sammen med andre Fundraisere 

Vi tror at du som vil lykkes best:

  • Er utadvendt og engasjert 
  • Har evner til å bygge tillit 
  • Student på utkikk etter den perfekte deltidsjobb
  • Motiveres av resultater og ønsker å gjøre en forskjell 
  • Er pliktoppfyllende, pålitelig, engasjerende, nysgjerrig og lærevillig 
  • Kommuniserer godt på norsk og engelsk 

Vi tilstreber en jevn kjønnsfordeling og oppfordrer gode kandidater av alle kjønn til å søke.  

Søknadsfrist: Løpende. Send inn din CV og søknad og fortell oss hvorfor akkurat du vil bli en god fundraiser. Søknaden merkes fundraiser og sendes via søknadsknappen på finn.no.


F2F ambassadører for Bergen D2D og Hybrid 

UNICEF Norge søker dyktige fundraisere.

UNICEF Norge søker dyktige F2F ambassadører til våre team i Bergen. Arbeidstiden i D2D teamet er fra 17:00 til 21:00 minimum to dager i uka. Hybridteamet jobber fra 11:00 til 17:00 minimum to dager i uka.

Er du student, ambisiøs og vil ha en jobb som vil hjelpe deg i karrieren. Da bør du søke jobb som fundraiser i verdens største humanitære barneorganisasjon.

UNICEF har en unik gjennomslagskraft i vårt arbeid verden over. Den egenskapen skal vi også lære deg. Vi skal lære deg å formulere et viktig budskap på en god måte som er interessant å høre på.

Du vil få:

  • Få løpende orientering og oppdatering om UNICEF sin innsats i verden.
  • Lære argumentasjon og samtaleteknikker.
  • Lære situasjonsbasert og personstilpasset kommunikasjon.
  • Bli bevist på hvem du snakker med, ditt ordvalg og stemmeføring.
  • Lære å inspirere mennesker til å ville gjøre en forskjell og så hjelpe dem med å gjøre det.
  • Få fast timelønn (ikke provisjon).
  • Få en trivelig og uformell arbeidsplass 

Dine oppgaver blir:

  • Verve nye UNICEF-faddere på dør i Bergen, gate og Omegn 
  • Kontakte og være rådgiver for potensielle givere.

Vi tror at du som vil lykkes best:

  • Har godt humør, er sosial og bidrar positivt til arbeidsmiljøet.
  • Er pliktoppfyllende, pålitelig, engasjerende, nysgjerrig og lærevillig.
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter.
  • Har erfaring med kundekontakt
  • Trives med og blir motivert av å jobbe med salg og måloppnåelse.
  • Evner å skape tillitt.

Vi tilstreber en jevn kjønnsfordeling og oppfordrer gode kandidater av alle kjønn til å søke.  

Søknadsfrist: Løpende. Send inn din CV og søknad og fortell oss hvorfor akkurat du vil bli en god fundraier. Søknaden merkes 'fundraiser D2D' eller 'Fundraiser Hybrid'. Søknaden merkes fundraiser og sendes via søknadsknappen på finn.no.


Vil du ha varsling når vi legger ut stillinger?

Meld deg på stillingssøk for UNICEF Norge på finn.no

UNICEF INTERNASJONALT

Det er UNICEFs hovedkontor som rekrutterer personell til stillinger ute i regions- og feltkontor.

Klikk her for mer informasjon om jobbmuligheter i UNICEF internasjonalt. 

HVORFOR UNICEF?