Du er her:

Samfunnsansvar

Unicef

I ti år har UNICEF Norge og Norwegian hatt et tett samarbeid for å hjelpe vanskeligstilte barn verden over. Nå utvides avtalen mellom UNICEF og Norwegian  til også å omfatte UNICEF i Sverige, Danmark og USA. Det innebærer flere kampanjer og gir enda flere medarbeidere i Norwegian mulighet til...
I Kambodsjas hovedstad Phnom Penh møter jeg Vathana*. Luften er varm og fuktig, det summer i symaskiner og stemningen er konsentrert. Det er strenge kvalitetskrav på Mith Samlanh-senteret for gatebarn, hvor Vathana får yrkesopplæring. Hun har blitt en dyktig syerske, og snart skal søm bli levebrød...
311 millioner 50-øringer på avveie i skuffer og sparebøsser rundt i landet. Nå vil NOKAS og Kiwi samle inn myntene og gjøre dem om til nødhjelp til tyfonrammede Filippinene.50-øringen gikk ut i mai 2012 og er ikke lenger et gyldig betalingsmiddel. Men det er fremdeles mulighet for å levere dem til...
IKEAs salg av myke kosedyr brakte nylig fem medarbeidere fra IKEA Norge til Sør-Afrika for å oppleve hva innsatsen deres betyr for barns skolegang og fremtidsutsikter. Opplevelsene bidrar til å forsterke UNICEF-engasjementet her hjemme.”Barna er de viktigste menneskene i verden”, sier de hos IKEA...
Klasserom hvor pulter står på sirlige rekker, i skyggen under et mangotre eller i et telt i en flyktningleir.  Å sørge for at alle barn får skolegang, uansett bosted og livssituasjon, er en investeringen i vår felles fremtid.Utdanning utviklerUtdanning er et av de viktigste tiltakene mot...
IKEA har vunnet Sustainable Brand Index 2013 i Norge. Det betyr at norske forbrukere mener at IKEA er den virksomheten i Norge som er best til å ta miljø- og samfunnsansvar.Sustainable Brand Index™ er Skandinavias største merkevareundersøkelse innen bærekraft. Det er en årlig undersøkelse som...
Ikke alle får besøk av nissen, men UNICEF satser på å nå frem til barn også der nissen ikke kommer på besøk. Og i motsetning til nisseverkstedetet på Nordpolen, ruller pakker til verdens barn ut hele året fra UNICEFs samlebånd.I utkanten av København ligger verdens mest produktive nisseverksted....
Få bidrar til barns fremtidsmuligheter som næringslivet. Og få kan utfordre og true barndommen mer enn de samme bedriftene. Hvordan ivareta barns beste, til og med være en drivkraft for at barn blomstrer, samtidig som at kravene til lønnsomhet ivaretas? Dette spørsmålet rettet næringslivet til...
UNICEF har inngått et samarbeid med Stokke AS. Den klassiske Tripp Trapp-stolen feirer 40 år i år, og Stokke benytter jubileet til å fremme barns utvikling også på andre områder. Valget falt på UNICEF og Schools for Africa.– I forbindelse med feiringen av Tripp Trapp sitt 40-års jubileum, ønsker vi...

 

Pressekontakter:

Truls Brekke
Kommunikasjonsrådgiver
M: 95 10 78 78
e-post

Gro Rognmo
Kommunikasjonsrådgiver
M: 91 82 96 67
e-post

Merete Agerbak-Jensen
Kommunikasjonssjef
M: 91 83 95 96
e-post