Du er her:

Unicef

Norwegian

Vinn-vinn for alle

- Det var full jubel blant Norwegians ansatte da samarbeidet med UNICEF ble annonsert. Dette er noe de ansatte brenner for. Erfaringen er at samfunnsansvar bygger samhold, en sterkere identitet og god lagånd. Medarbeiderne har sågar valgt å gi bort julegaven sin til UNICEF hvert år. For Norwegian ansatte betyr det mye å ha en hjertesak, forteller Lasse Sandaker-Nielsen, Kommunikasjonssjef i Norwegian.

Kunder forventer samfunnsansvar

Også Norwegian sine passasjerer engasjerer seg i samarbeidet. Høsten 2014 fløy Norwegian et fullpakket Boeing 737-800 til Den sentralafrikanske republikken. Flyet var lastet med medisiner og annet livsviktig materiell donert av Norwegian sine passasjerer.

Passasjeren får også mulighet til å donere et beløp til UNICEF når de kjøper flybilletten sin på Norwegian sine sider. Et ekstra klikk er alt som kreves for å støtte barn som trenger det.

Norwegian-sjef Bjørn Kjos sammen med generalsekretær i UNICEF Norge Bernt G. Apeland i Den sentralafrikanske republikk med et fly fullastet med nødhjelp.
- Et lite klikk når billettkjøpet avsluttes er nok. Da kan du samtidig gi et lite beløp til UNICEF, forteller Norwegian-sjef Bjørn Kjos. Her sammen med generalsekretær i UNICEF Norge Bernt G. Apeland i Den sentralafrikanske republikk med nødhjelp.


God butikk

– Jeg tror kundene forventer at store bedrifter tar samfunnsansvar. Jeg er overbevist om at Norwegian også vil tjene på dette samarbeidet. Vi har bestemt oss for alltid å ha dette gående hos oss, forteller Kjos.

Les mer om Norwegian samarbeidet.