UNICEF nominert i tre av ti kategorier

  • fyll_et_fly.jpg

    Norwegiansjef Bjørn Kjos og generalsekretær Camilla Viken laster nødhjelp som skal til Jemen med ett av Norwegians fly. Foto: UNICEF/Brekke

UNICEF Norge og Norwegian er nominert i kategoriene «Årets Samfunnsengasjement» og «Årets bransjepris i» for sponsor- og eventprisen 2018. UNICEF Norge er også nominert i kategori «Årets sponsorobjekt».

-Det er ikke tilfeldig at verdens største hjelpeorganisasjon for barn, UNICEF, jobber sammen med Norwegian, som er kåret til beste flyselskap flere år på rad. Når vi samler kreftene våre, skaper vi betydelige resultater for barn. At UNICEF og Norwegian er nominert til «årets samfunnsengasjement» og «årets bransjepris» vitner om det engasjementet vi sammen har klart å skape for barn, sier generalsekretær i UNICEF Norge Camilla Viken.

UNICEF Norge og Norwegian har samarbeidet siden 2007. Også flyselskapets passasjerer har engasjert seg og totalt har samarbeidet gitt 20 millioner kroner til arbeidet for barn.

- Det er en ære å bli nominert for UNICEF-samarbeidet vårt. Det globale samarbeidet vi har med UNICEF skaper et enormt engasjement blant våre kolleger i Skandinavia, Europa, USA og Thailand. Det bidrar til samhold internt og til at enkeltmedarbeidere tar initiativ til egne aktiviteter som gir inntekter til UNICEF og deres arbeid for barn, sier Lasse Sandaker-Nielsen, kommunikasjonssjef i Norwegian.

Norwegian og UNICEF er nominert i kategoriene «Årets Samfunnsengasjement» og «Årets bransjepris». Sistnevnte gjør de to selskapene spesielt stolt, da det er juryen som foreslår kandidater til denne prisen. Vinneren blir avgjort gjennom en avstemning på Sponsor- og Eventforeningens nettsider. UNICEF er også nominert i kategorien «årets sponsorobjekt.»

Om Sponsor- og Eventprisen

Sponsor- og Eventprisen har ti kategorier: «Årets Sponsorkampanje», «Årets Idrettssponsor», «Årets Kultursponsor», «Årets Samfunnsengasjement», «Årets Sponsorobjekt», «Årets Innovasjon», «Årets Eksterne Event», «Årets Interne Event», «Årets Perle» og «Årets Bransjepris».

Prisen deles ut i Oslo 31. januar. Les mer: https://www.sponsorogeventforeningen.no/nyheter/da-er-de-nominerte-klare/

 

For ytterligere informasjon og kommentarer, kontakt:

Helene Sandbu Ryeng, Kommunikasjonsrådgiver i UNICEF Norge: 99 40 67 30

Lasse Sandaker-Nielsen, kommunikasjonssjef i Norwegian: 45 45 60 12

 

Helene har harbeidet som kommunikasjonsrådgiver i UNICEF Norge i 6 år

Gjennom jobben reiser hun en del i felt for å dokumentere UNICEFs arbeid. Helene arbeidet for UNICEF i Liberia, i forbindelse med Ebolaepidemien 2014/2015 og jobbet med krisekommunikasjon på regionkontoret til UNICEF i Vest- og Sentralafrika i 2016.

Norwegian-passasjerer ga over fem millioner til UNICEF

Billettkjøp ga seks millioner til UNICEF

Tasteklikk redder barns liv

Unicef