Kunder forventer samfunnsansvar

Også Norwegian sine passasjerer engasjerer seg i samarbeidet. Høsten 2014 fløy Norwegian et fullpakket Boeing 737-800 til Den sentralafrikanske republikken. Flyet var lastet med medisiner og annet livsviktig materiell donert av Norwegian sine passasjerer. Høsten 2017 ble "Fyll et fly" - kampanjen gjennomfør for fjerde gang, denne gangen gikk nødhjelpen til Jemen, et land som er sterkt preget av krig og konflikt. Flyet hadde med nødhjelp og koleramedisin til 300.000 barn. 

Varmt møte mellom Bjørn Kjos og tre år gamle Christina, Malawi
FANT TONEN: Varmt møte mellom Bjørn Kjos og tre år gamle Christina, Malawi 2007. Her er Kjos på sin første felttur med UNICEF. Foto: Erlend Haugen.
Det var full jubel blant Norwegians ansatte da samarbeidet med UNICEF ble annonsert. Dette er noe de ansatte brenner for. Erfaringen er at samfunnsansvar bygger samhold, en sterkere identitet og god lagånd. Medarbeiderne har sågar valgt å gi bort julegaven sin til UNICEF hvert år. For Norwegian ansatte betyr det mye å ha en hjertesak.
Lasse Sandaker-Nielsen, Kommunikasjonssjef i Norwegian

Se de tidligere Fyll et fly-reisene

 

Fra Bangui i Den sentralafrikanske republikk

 

Fra flyktningleiren Za'atari i Jordan

 

Fra Bamako i Mali

Passasjeren får også mulighet til å donere et beløp til UNICEF når de kjøper flybilletten sin på Norwegian sine sider. Et ekstra klikk er alt som kreves for å støtte barn som trenger det.

Det viktigste samarbeidet vi har.

- Signaturpartnerskapet vi har med UNICEF er det viktigste samarbeidet vi har. Med den pågående krisen og et nytt kolerautbrudd i Jemen, er dette oppdraget viktigere enn noensinne. Det er også en enorm mulighet til å engasjere våre medarbeidere, som brenner for dette arbeidet. Vi ser frem til å gjennomføre flere oppdrag med UNICEF i fremtiden, sier konsernsjef i Norwegian, Bjørn Kjos.

Les mer om Norwegian samarbeidet.

Unicef