Arbeidsgiver: UNICEF Norge
Stillingstittel: Digital Markedsfører (UNICEF-lotteriet)
Sted: Oslo sentrum
Frist: 29.06.2018
Varighet: Engasjement (1 år)

Spørsmål om stillingen 
Kontaktperson: Dat Truong
Stillingstittel: Aquisition Manager og ansvarlig for UNICEF-lotteriet
Epost: dat.truong@unicef.no

UNICEF Norge fikk i 2016 konsesjon av staten til å drive lotteri. Vi søker nå en Digital Markedsfører med sterk kommersiell teft og et drivende engasjement som kan være med å utvikle en helt ny innsamlingsmetode digitalt.

En viktig del av UNICEF Norges arbeid er å sikre vekst og langsiktighet i innsamlingsinntektene gjennom å skape hengivne fans og lønnsomme givere.

Som digital markedsfører vil du få ansvaret med å sette opp og optimalisere våre digitale kanaler for UNICEF-Lotteriet-

Vi tror at du kanskje jobber i et mediebyrå i dag, hvor digital performance har vært dine primære arbeidsoppgaver og noe du trives med. Mest sannsynlig har du som person også sansen for kreative verktøy (typisk Adobe) for å få utløp for kreative ideer og tanker.

 

VIKTIGSTE ARBEIDSOPPGAVER

  • Betalt søk (PPC); Maksimere klikk og kontrollere kostnader
  • Både betalt og organisk SoMe kanaler som; Facebook, Instagram, Youtube, Twitter og Snap
  • Landingssider og AB testing
  • Digitale kundereiser
  • Oppnå KPIer gjennom å oversette data til konkrete handlinger
  • Du ser stadige muligheter for å teste smarte og lønnsomme forbedringer i våre digitale kanaler
  • Holde deg oppdatert på det som skjer innenfor teknologiområdet

 

FORETRUKNE EGENSKAPER

  • Stødig og tillitsvekkende analytiske evner som kan oversette data til konkrete handlinger
  • Adobe egenskaper – erfaring med enkel animering/video/bilderedigering og annen produksjon
  • Hands-on erfaring i flere eller alle følgende kanaler:
    • SoMe markedsføring
    • Organisk søk
    • Programmatisk display
    • Affiliate og partnership marketing
    • Epostløp
    • Kundereise optimalisering og A/B testing
    • Netthandel
    • Leadsgenerering

 

KVALIFIKASJONER OG EGENSKAPER

  • Du har en utpreget faglig og praktisk innsikt i bruk av digitale kanaler.
  • Du har 2-3 år dokumentert erfaring med tilsvarende arbeid, men du kan også være nylig ferdig med utdannelse, og har opparbeidet deg relevant erfaring ved siden av og/eller rett i etterkant av studier.
  • Du har en genuin interesse for og kompetanse innenfor det brede spekteret som er digital markedsføring.
  • Du er initiativrik og har en sterk gjennomføringsevne når du har et konkret resultatmål i sikte.

 

VI TILBYR

  • Kolleger med sterkt engasjement for UNICEFs verdier
  • En trivelig og uformell arbeidsplass
  • En energisk og variert arbeidshverdag med sterke faglige ressurser
  • En meningsfull jobb i en av verdens fremste humanitære organisasjoner

 

Varighet: Stillingen er et 1 årig engasjement med mulighet for forlengelse.

Søknadsfrist: 29. juni 2018. Kandidater blir fortløpende kalt inn til intervju. Oppstart i stillingen er ønsker så snart som mulig. Lønn etter avtale. Kortfattet søknad med CV kan sendes per e-post merket ”digital markedsfører (UNICEF-Lotteriet)” til dat.truong@unicef.no.  Ønsker du å vite mer om stillingen, kan du ta kontakt med Dat Truong på dat.truong@unicef.no.

 

OM ARBEIDSGIVEREN

UNICEF er verdens største hjelpeorganisasjon for barn. I over 190 land jobber vi kontinuerlig med å finne nye løsninger for at hvert barn skal få sjanse til å vokse opp og utvikle seg. Som FN-organisasjon samarbeider vi med lokale myndigheter over hele verden for å ivareta barns rettigheter og skape varige endringer. UNICEF er i tillegg verdens største innkjøper av vaksiner og nødhjelpsaktør for barn i katastrofer. UNICEF mottar ingen midler av FN til sitt programarbeid og er derfor helt avhengig av frivillige givere. I Norge arbeider vi med barns rettigheter og oppvekstsvilkår, samt innsamling til vår globale innsats for barn.

Unicef